SPECJALIŚCI
Pedagog
Funkcję pedagoga w roku szkolnym 2023/2024 pełni pani Martyna Ćwiek oraz pani Dominika Wojtal.Pedagog szkolny zajmuje się wspomaganiem: uczniów, rodziców i nauczycieli.
Prowadzi:
- indywidualne rozmowy wspierające,
- pomaga w rozwiązywaniu trudnych sytuacji wychowawczych,
- prowadzi zajęcia profilaktyczne w klasach.
Każdy członek społeczności szkolnej – uczeń, nauczyciel i rodzic, może zwrócić się do pedagoga po pomoc i wsparcie w różnych sprawach: porozmawiać o problemach, rozwiać wątpliwości , uzyskać poradę lub informację gdzie szukać dalszej pomocy.
Pedagog szkolny:
- Diagnozuje i rozwiązuje konflikty rówieśnicze.
- Analizuje orzeczenia i opinie psychologiczne, pomaga w tworzeniu indywidualizowanych programów edukacyjnych dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Wspomaga nauczycieli w przygotowywaniu dostosowań edukacyjnych i wychowawczych do indywidualnych potrzeb dziecka.
- Na bieżąco współpracuje z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi, w tym specjalistycznym i innymi instytucjami wspierającymi rodzinę.
- Zajmuje się pomocą socjalną na terenie szkoły. Informuje o rodzaju pomocy.
- Współpracuje z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją (realizując zadania profilaktyki w szkole), Sądem Rejonowym – Wydziałem Rodzinnym i Nieletnich.
- Koordynuje sprawy dotyczące bezpieczeństwa .
Psycholog
Funkcję psychologa w roku szkolnym 2023/2024 pełni pani Katarzyna Mostył i pani Paulina ZalewskaDrogi uczniu!
Jeśli:
- masz jakiś problem i nie wiesz z kim o tym porozmawiać,
- czujesz się samotny,
- masz jakiś sekret/ tajemnicę i chcesz się z tym kimś podzielić,
- boisz się chodzić do szkoły,
- źle czujesz się w swojej klasie,
- czujesz się odizolowany od rówieśników albo wpadłaś/ wpadłeś w towarzystwo, które robi rzeczy, które Ci się nie podobają (uważasz, że są złe),
- ktoś Ci dokucza, wyzywa, wyśmiewa, grozi, wymusza od Ciebie pieniądze itp.,
- masz inne problemy w relacjach z rówieśnikami lub osobami dorosłymi (rodzicami, nauczycielami),
- masz trudności w nauce,
- martwisz się sytuacją w domu rodzinnym,
- często boli cię głowa albo brzuch chociaż jesteś zdrowy,
- masz problem z kontrolowaniem agresji,
- często „wybuchasz” i tracisz równowagę,
- zrobiłeś coś, czego bardzo żałujesz,
- jesteś nieśmiała/ ły i bardzo chcesz to zmienić,
- nie wiesz jaką szkołę średnią wybrać lub co robić w życiu,
- po prostu chcesz o coś spytać,
Przyjdź – razem spróbujemy sobie z tym poradzić.
Rozmowa może sprawić, że znajdziesz sposoby rozwiązania nurtujących Cię problemów. Twoje problemy nie świadczą o tym, że jesteś inna/y, gorsza/y. Inni też mają problemy. Wszyscy ludzie je mają. Jesteś odważna/y, bo umiesz przyznać się samemu przed sobą, że nie potrafisz sobie z czymś poradzić. Rozmowa to dojrzała i właściwa decyzja.
Logopeda
W ostatnich latach obserwujemy narastanie problemu zwiększającej się liczby uczniów z kłopotami w nauce. Oczywiste jest, że trudności w uczeniu są powodem niepowodzeń szkolnych, a także problemów emocjonalnych. Uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się zapewniamy profesjonalną pomoc pedagogiczną.Funkcję logopedy w roku szkolnym 2023/2024 pełni pani Kinga Pastuszka i pani Weronika Waliszewska
Terapeuta pedagogiczny
Terapeuta pedagogiczny – p. Danuta Budziszewska
Terapia pedagogiczna jest pracą mającą na celu usunięcie przyczyn i objawów trudności w uczeniu się, oddziaływaniem terapeutycznym eliminującym niepowodzenia szkolne. Efektem będzie zmiana postawy ucznia wobec napotykanych przez niego niepowodzeń szkolnych, wzrost motywacji do nauki, opanowanie umiejętności poprawnego czytania i pisania, oraz wyeliminowanie błędów.
Terapia pedagogiczna to system zintegrowanych działań usprawniająco – stymulujących i korekcyjno – kompensacyjnych realizowanych przez terapeutę przy wsparciu nauczycieli i rodziców dziecka. Głównym zadaniem działania terapeutycznego jest takie zorganizowanie aktywności ucznia, aby poprzez zaspokojenie specyficznych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych wywołać zmianę motywacji do nauki, następnie korygować i usprawnić zaburzone procesy poznawcze, zniekształcone lub niewykształcone umiejętności szkolne typu pisanie, czytanie. Podstawowym działem w czasie terapii pedagogicznej jest wzmocnienie u ucznia świadomości jego mocnych stron, wyeliminowanie słabych stron, które powodują zahamowanie procesów uczenia się. Zadaniem terapii jest kompensowanie braków w zakresie poszczególnych funkcji bazując na mocnych stronach ucznia i pomoc mu w jego wszechstronnym rozwoju.